Vonalkodolvaso.hu

Kérdése van? +36-1 599-9161

Kategóriák
Vonalkodolvaso.hu

Kérdése van? +36-1 599-9161

  • Kategóriák
    • Akciók
    • Vonalkódolvasók
    • Címkenyomtatók
    • Blokknyomtatók
    • Adatgyűjtők
    • Kellékek
    • Android POS
  • Szolgáltatások
  • Hírek
  • Terméktámogatás
    • Vonalkódolvasó GYIK
    • Címkenyomtató GYIK
    • Adatgyűjtő GYIK
  • Kapcsolat
    • Rólunk
    • Karrier
    • Elérhetőségeink
  1. Hírek
  1. Hírek
Vissza
A kód neve... /Átlátszó élelmiszerek

A kód neve... /Átlátszó élelmiszerek

Szinte mindenki találkozott már külöböző típusú vonalkódokkal – fajtáikról bővebben a tudásbázisunkban is olvasható leírás. Van 1D és 2D, RFID – leggyakrabban a bevásárlás végén kerülünk velük kapcsolatba, amikor a kasszánál a csipogó hang jelzi a termékek árának beolvasását, de leginkább akkor tudatosul bennünk a jelenlétük, amikor az eladó közli velünk, hogy a kiválasztott terméken nincs vonalkód, vagy nem tudja leolvasni, értelmezni a rendszer, és emiatt bosszankodhatunk, miközben még a sort is feltartjuk. De mire jók még a kódok a bosszantásunkon túl?

2024.11.13 15:49

Szinte mindenki találkozott már külöböző típusú vonalkódokkal – fajtáikról bővebben a tudásbázisunkban is olvasható leírás. Van 1D és 2D, RFID – leggyakrabban a bevásárlás végén kerülünk velük kapcsolatba, amikor a kasszánál a csipogó hang jelzi a termékek árának beolvasását, de leginkább akkor tudatosul bennünk a jelenlétük, amikor az eladó közli velünk, hogy a kiválasztott terméken nincs vonalkód, vagy nem tudja leolvasni, értelmezni a rendszer, és emiatt bosszankodhatunk, miközben még a sort is feltartjuk. De mire jók még a kódok a bosszantásunkon túl?

A kódokat mi magunk is dekódolhatjuk, ha megvan hozzá a szükséges ismeretünk, vagy a szükséges eszközeink, amelyekkel a tudás birtokába juthatunk. A mostanában divatba jött QR kódokat a mobiltelefonunkkal lefényképezhetjük, és az Interneten rákeresve könnyűszerrel megtaláljuk a kódolt információkat is – például egy üdítőitalos akciót, amivel utazást nyerhetünk. Ha valakinek ételallergiája van – és manapság sajnos sokan küzdenek ezzel a problémával – valószínűleg több információra van szüksége egy élelmiszerről, mint amit boldog gyerekkorunkban egy címkén megszoktunk – ebben is segíthetnek pl. a QR kódos alkalmazások. Régen mindenki rettegte a KÖJÁL ellenőrzést, most pedig már a NÉBIH Hófehérkéje figyelmeztet mindenkit arra, hogy az almát is csak ellenőrzött forrásból fogadja el, a banyától pedig semmiképpen se! Az élelmiszerek és más termékek származását is jelölik a kódok – így megtudhatjuk, hogy a kivit Görögországból importálták, vagy Magyarországon termesztették.

A vásárlói tudatosság világszerte folyamatosan növekszik, ezzel együtt nő az igény az ellenőrzött és egészséges élelmiszerekre is. A jövő élelmiszer iparának fontos eleme az átláthatóság: az élelmiszer útját a termelőtől a vásárlás időpontjáig folyamatos nyomonkövetéssel dokumentálják, az adatokhoz pedig egy mobilalkalmazáson keresztül hozzáférnek a vevők, az élelmiszerlánc szereplői, és az ellenőrző hatóságok emberei is. Az amerikai Label Insight és a Food Marketing Institute 2018-ban publikálta jelentését, melynek címe: „Az átláthatóság hatalma (The Transparency Imperative)”. Eszerint az élelmiszervásárlók hűségesebbek az olyan termékekhez, amelyekkel mélyebb kapcsolatba kerülhetnek az elérhető információk által. A vásárlók 75%-a hajlamosabb egy olyan márkára váltani, amely több termékinformációval szolgál, mint ami a fizikai termék címkéjén, vagy csomagolásán megjelenik. Ugyanerre a kérdésre 2016-ban csupán 39 százalék mondta azt, hogy ez alapján váltana márkát. A felmérés során a vásárlók nagy többsége – 69 százaléka – egyetértett abban, hogy nagyobb lenne a bizalmuk a termékek iránt, ha az élelmiszergyártók vagy a kereskedők elérhetővé tennék az információkat arra vonatkozóan, hogy az ételeik miből és hogyan készülnek, azaz az összetevők teljes és érthető meghatározását. Sőt, a vásárlók több, mint fele (54%) hajlandó lenne többet is fizetni ezekért a termékekért! Az átláthatósági jelentés szerint az idősebb generációk jobban fókuszáltak a teljes összetevőlistára, az összetevők leírására és a tápérték-információkra. Ezzel ellentétben a milleniumi nemzedék inkább hajlamos az allergén-információkat, tanúsítványokat, az összetevők alkalmazási módját és egyéb részleteket figyelemmel kísérni, mint például a megfelelő állattartás, a méltányos kereskedelmi és munkaügyi gyakorlatok (Fair Trade), vagy éppen a garancia.

Az online vásárlók (80%), a felsőoktatásban tanulók (76%) és mindazok, akik az átlagnál többet költenek élelmiszerre, természetesen jobban azonosulnak ezzel a felfogással. Ilyenek a diétázó, vagy más okból egészségtudatosabb vásárlók is, vagy akik otthon nevelik gyermekeiket. Ha nem elég a címkén található információ, a tudatosabb fogyasztók nagy valószínűséggel az internetről, az okostelefonjukon keresztül pótolják, ami lemaradt.

A gyártóknak és a kereskedőknek a megnövekedett információigény és a digitális világban is aktív fogyasztók kiszolgálásához esetenként jelentős plusz erőforrásokat kell bevetniük, ugyanakkor az átláthatóság megteremtésével a termékek presztízse növelhető, egyfajta bizalmi termékké léphetnek elő, amit az árak emelése és ezáltal bevételnövekedés is követhet. Ha a kereskedő a megvásárolt termékhez kapcsolódva hasznos vagy érdekes információt ad a saját boltjának, munkatársainak tevékenységéről is,  ezzel bizalmat kelt, és így a vásárló a jövőben az üzlethez is hűségesebb lehet.

A vonalkodolvaso.hu vonalkódolvasóival és címkenyomtatóival megvalósítható a mai kor vevői igényeinek megfelelő, magasabb szintű kommunikáció és információnyújtás. Ajánljuk 1D és 2D technológiás eszközeinket webáruházunkból!

Vissza
Vásárlói fiók
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Profilom
  • Kosár
  • Kedvenceim
Információk
  • Általános szerződési feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Fizetés
  • Szállítás
  • Elérhetőségek
Alt Cash Pro Kft.
  • 1141 Budapest, Fogarasi út 195-197.
  • +36-1 599-9161
  • iroda@vonalkodolvaso.hu
  • facebook

  • pinterest

  • instagram

Árukereső.hu Árukereső.hu
  • Akciók
  • Vonalkódolvasók
  • Címkenyomtatók
  • Blokknyomtatók
  • Adatgyűjtők
  • Kellékek
  • Android POS
  • Szolgáltatások
  • Hírek
  • Terméktámogatás
    Terméktámogatás
    • Vonalkódolvasó GYIK
    • Címkenyomtató GYIK
    • Adatgyűjtő GYIK
  • Kapcsolat
    Kapcsolat
    • Rólunk
    • Karrier
    • Elérhetőségeink
Belépés
Regisztráció
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.
A működéshez szükséges cookie-k döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.
A marketing cookie-kat a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára (pl. Google Ads, Facebook Ads), valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat.
Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai cookie-k segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.
A személyre szabáshoz használt cookie-k segítségével olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal magatartását, illetve kinézetét.